CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, November 7, 2008

Hannah Pillay dah retire....

7november, ade assembly....nak wat majlis persaraan Dr. Hannah Pillay, Timbalan Pengarah Akademik kat IPTI... Aku xde nak tulis banyak sgt pasal Hannah Pillay nie sebab aku pun bukan kenal die sgt, lgpun die xsampai setahun pun lg kat maktab nie... Aku cume nak tulis sket je pasal isu nie... Mase die berucap kat Majlis nie, ade satu part yg aku tertarik gile... Die ade cakap yang die berbangge kerja kat MALAYSIA nie...die rase bertuah sangat untuk berkhidmat kat Malaysia nie... Sume rakyat Malaysia bayar cukai then die dapat gaji melalui cukai tu... So that die cakap die akan buat yang sehabis baik untuk balas balik ape yang rakyat Malaysia dah bagi kat die... Aku memang terharu gile ah bile dengar die cakap mcm tu tadi! Rase mcm nak bg standing ovasion je sensorang kat lam dewan tuh! hehehehe....
Bukan ape...die nie Indian,tapi ade kesedaran sebagai seorang rakyat Malaysia... Orang mcm nie la yang buatkan kite nie selesa duduk dalam satu negara dgn pelbagai kaum...Bukan mcm sesetengan pihak yang tau nak memberontak 2! Paham2 la kan....
Bukan nye nak berkire kau bangse ape ke, tapi kalau ade sikap positif macam Hannah Pillay nie,korang kene campak lam laut pun ikan jerung suke jadi kawan kau!! Suke membalas dengan baik ape yang orang bagi... Dey Machha,this is true MALAYSIAN!! =p!!

1 comments:

fekri dahari said...

macha..nk follow cmne?
mne de tmpat nk tkan da..