CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, May 25, 2009

Film Review : Angels & Demons


Huuu,dah lame xreview pasal filem... bukan ape,malas arr nak menulis dis lately... membace je byk coz skang musim exam! hahaha... ayat nak poyo jek! =)

Tajuk filem kali nie, ANGELS and DEMONS! wuhh,macam cite hantu jek! hehehe... Cerita yang sempat lagi kami tonton walaupun budak2 lain sebok mengulangkaji nie memang buatkan kami rase berbaloi ahh abeskan duet beli tiket wayang! hehehe... Cite nie memang best arr walaupun hakikatnye xberape minat filem2 jenis camnie... Filem yg dilabelkan 18PL nie sebenarnye sekuen daripade filem THE DA VINCCI CODE. Tapi aku xtengok pun cite da vncci code tu..

Jangan risau,even korang x tengok da vincci code tu pun korang dapat tangkap cite nie mcm mane... xsusah sangat pun utk difikirkan... just tengok sampai habis,nanti korang akan faham arr.. Cume cite nie kearah kegamaan sket arr... byk kosa kata Kristian yg kite xpenah dengar digunakan...=)

Cite ni kisah satu pertubuhan bawah tanah yang sangat berpengaruh pada zaman dulu yang nak sebarkan balik ajaran die pada zaman nie... kumpulan Illuminati namenye! Kumpulan nie dengar khabarnye nak membalas dendam dorang yang dulu nie dan cube mempengaruhi penganut2 Katolik kat dunie ni ikot ajaran dorang..

Orang2 Illuminati nie sebenarnye dah lame jadi "orang dalam" kat gereja besar Vertican nie cume xdek orang yang tau je.. Dengan adenye "org dalam" nie,maka mudahlah mereka mempengaruhi penganut2 Katolik nie hingga melantik salah seorang daripada Illuminati nie jadi pemimpin Katolik yg terbesar satu dunie! Selain tu, ade sorang pembunuh upahan telah diupah untuk menculik 4 orang Kardinal yang berpotensi besar untuk menjadi Pope dan membunuh mereka sorang demi sorang! Prof Langdon (Tom Hanks) akan menyelesaikan segala klue2 yang diberikan oleh pmbunuh nie utk menyekat pmbunuhan kardinal2 nie...

Last skali Prof nie kene carik kat mane pmbunuh upahan nie sembunyikan 1 bom yang sangat kuat dan berpotensi meletupkan setengah daripada Rome tu! Dah nak abes nie, barulah terjawab siape sebenarnye "orang dalam" pihak Illuminati yang dah lame ade kat Vertican tu... Sure korang xanggap langsung si dia tu lah yang jahat sebenarnyeee...=)) hehehe... wat saspen jek! Tengok eyh,jangan xtengok! Cite nie telah direkemenkan oleh beberape org kawan aku dan aku pun mmerekemenkan kpd korang gak...! serious best! Chowww...=)

5 comments:

Jalak Lenteng said...

tq azray..aku tringin benar nk tgk cite ni..sbb aku peminat tom hanks ngan aku dah tgk da vinci kod..siyesly cite2 gni memerlukan pengetahuan agama kristian la sesikit...papepun..sure menarik..malangnye jengka x berwayang...

Azray said...

Tq Loqman coz jadikan blog aku sbg rujukan filem! hehehe... patut aku tulis panjang2 lagi pasal cite nie supaye ko dapat bayangkan cemane cite nie even xdapat nengok...=)

Jalak Lenteng said...

haha..tu la pasal..tp jgn bnyak sgt..aku nk g tgk t..huhu..nway..bgs..blog ko mmpunyai agenda tersendiri...

Anonymous said...

cter ni siyes shit best....
azray, review pasal terminator salvation plak, aku dah tgk dah ptg td...
best gak...

Azray said...

Alamak...sape arr anonymous kat atas neh!! Whuuu,memang aku nak review pon untuk kau!! hehehe... bace n then komen eyh! Jangan xletak name plak! Hahaha... ciaoo...