CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, May 30, 2009

Film Review : Terminator Salvation


Bismillahirrahmanirrahim.....
Dah ramai nak tau pasal filem2 terbaru bukak blog aku nie... So aku nak mintak ampun dan maaf siap2 kalau ape yang aku tulis pasal filem2 ade salah dan silap, atau xsame pendapat dengan korang yang membace... review nie aku buat dari sudut pandangan aku,kalau korang berpandangan lain dalam filem2 tertentu,leave komen n then kite leh bawak bebincang... =)

Ok, Filem baru nie adelah kesinambungan daripada tiga filem terminator yang sebelumnya nie... Untuk yang belum tengok @ xdapat tengok cite Terminator Salvation nie, nie adalah kemuncak perjalanan John Connor, hero filem nie... Cite nie berlatarbelakangkan tahun 2018... Citer2 terminator sebelum nie kan asyik cakap yang John Connor akan jadi pemimpin manusia untuk menewaskan mesin2&robot pada tahun 2018 kan? Haaa,dalam Terminator Salvation nie, John Connor yang korang tengok sebelum nie masih kanak2 (Terminator 2) dan baru remaja (Terminator 3), dah besar panjang + matang + hensem cam Beckam dah pun,... dan memang die jadi pemimpin untuk angkatan tentera manusia menentang mesin!

Pada zaman 2018 nie,yang hidup kat muke bumi nie kononnye hanya segelintir je manusia. Yang lainnye seeeemua diperintah oleh robot (SKYNET)!! Dan Robot2 nie akan tangkap manusia2 yang dorang dapat jumpe dan sumbatkan dalam pengkalan dorang... Wuuu,keadaannye macam hari kiamat siott!! Manusia kene kumpul ramai2 dan confirm2 untuk menghadapi mati...Manusia yang masih hidup di setiap ceruk bumi nie, akan bersatu dan mendengar arahan dari John Connor untuk berperang ngan Skynet! Kumpulan manusia yang nak berperang dengan robot nie diberi name Ressistance!!

Dalam cite nie, ade sorang lagi lelaki yang wataknya agak misteri sebab xtahu dari mana asal usulnya...Die nie adalah Marcus Wright! Bergerak ala-ala hero dalam cite nie, nak kate jahat tu xde laaa,tapi apabila ditemui oleh John Connor, rupe2nye badan die nie diperbuat drp besi (robot arr tu!) Tapi yang peliknye, die ni ade jantung...tu yang memusykilkan John Connor sama ada die nie robot @ manusia... Nasib menyebelahi Marcus Wright apabila salah sorang pompuan dalam Resistance nie percaye dengan kebaikan dalam diri die dan lepaskan die dari John Connor...

Pihak pentadbiran manusia yang berpengkalan dalam laut memberi arahan untuk semua Ressistance meletupkan seluruh pengkalan SKYNET! tapi, John Connor membantah sebab dalam pengakalan SKYNET tu masih tersimpan berjuta2 manusia yang dijadikan tahanan. Tambahan pulak , bapak John Connor dari masa silam pun ade dalam tu, Kyle Reese namenye! Kat cnie aku dah pening2 sket arr jalan cite die sebab membabitkan masa depan dan masa silam! Tapi mak die memang ade cakap dalam tape yang Kyle Reese nie adalah kunci kepada kelahiran John Connor pada masa lampau.. Kire kalau Kyle Reese nie mati dan xdapat dihantar ke zaman silam, maka xdeklah John Connor pada masa nie... macam tu la kottt...;-)

Untuk membuktikan Marcus Wright bukannya penjahat, die menawarkan diri untuk masuk ke dalam Pengkalan Skynet dan cube membebaskan Kyle Reese untuk John Connor! Patutlah Marcus Wright nie senang2 je boleh masuk pengkalan tu, rupe2nye die memang telah dicipta menjadi terminator yang cukup sempurna oleh pihak Skynet nie dengan tujuan mengumpan masuk John Connor kedalam Skynet. Memang mase tu John Connor berada dalam Skynet pon... Tapi dengan naluri kemanusiaan yang masih ade dalam diri Marcus Wright nie, die menentang Skynet dan cube membela pihak manusia, lantas membantu John Connor melawan dengan Terminator T800 mase last2 cite nie... Mase nie ARNOLD SCHWARZENEGGER ade laaa jadi pelakon tambahan kejap! hehehe....=))

Pengakhiran adalah amat baik,tapi xleh diceritakan! hehehe....=) kene tengok sendiri di mana STAR (budak pompuan berambut kerinting) memainkan peranan membantu dalam memusnahkan SKYNET nie...=)) Ayat2 last dalam filem nie cakap SKYNET dah cukup kuat mase tu walaupun dimusnahkan... ayat macam nak ade cite Terminator lagi jek lepas nie...! Hmmm,xtawulah!! =p!!

................................................

Cite pasal filem abes kat ctu je ye, nie cite pasal laen plak! hehehe... Mase tengok cite nie, aku kuwa overnyte ngan member2 aku sebenarnye... Waaa, best gile2 ahh kuwa enjoy ngan dorang! Lepak lewat2 malam same2...pegi ctu, pegi cnie...=) Penutup sem yang amat baik lah bagi aku!! Epol, Mozart, Adek, Emmy, aku mesti rindu gile2 kat korang mase cuti 3 minggu neh!! mase aku tulis blog nie pon aku teringat sangat2 mase kite lepak same2 malam tu, padahal bende tu baru semalam jek!! Malam kang baru aku betolak balik kampung naik bas... Niesa, xbest arr ko xdapat lepak same ngan kitorang malam tu... laen kali eyh! Aku saaaaayang K.A.M.i!!

6 comments:

NUR AFIQAH BINTI ABU BAKAR said...

tk best..tk phm..sbb yg mula2 dulu tk tgk~

Azray said...

owhhh,dah tengok la nie...=p!
ish,xtengok yang sblom2 nie,tengok watpe ntah yang salvation neh! =D
kan ade lagi cite mcm Night at The Museum,ngan SYURGA CINTA! hehehe...=)
Keep viewing my blog ya!

strawberry said...

nk ikot gak jenjalan bang!! :))

Azray said...

kaki si nanad nie dah elok ke nak ikot owang g jalan2 neh!! hahaha...=)
datang arr Jb,hang out ngan kitorang...

niesa said...

haha..idup K.A.M.I
ngeeee

QaYYum MieJiFans said...

cita ni aku da tgk layan gak...