CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, May 30, 2009

Film Review : Terminator Salvation


Bismillahirrahmanirrahim.....
Dah ramai nak tau pasal filem2 terbaru bukak blog aku nie... So aku nak mintak ampun dan maaf siap2 kalau ape yang aku tulis pasal filem2 ade salah dan silap, atau xsame pendapat dengan korang yang membace... review nie aku buat dari sudut pandangan aku,kalau korang berpandangan lain dalam filem2 tertentu,leave komen n then kite leh bawak bebincang... =)

Ok, Filem baru nie adelah kesinambungan daripada tiga filem terminator yang sebelumnya nie... Untuk yang belum tengok @ xdapat tengok cite Terminator Salvation nie, nie adalah kemuncak perjalanan John Connor, hero filem nie... Cite nie berlatarbelakangkan tahun 2018... Citer2 terminator sebelum nie kan asyik cakap yang John Connor akan jadi pemimpin manusia untuk menewaskan mesin2&robot pada tahun 2018 kan? Haaa,dalam Terminator Salvation nie, John Connor yang korang tengok sebelum nie masih kanak2 (Terminator 2) dan baru remaja (Terminator 3), dah besar panjang + matang + hensem cam Beckam dah pun,... dan memang die jadi pemimpin untuk angkatan tentera manusia menentang mesin!

Pada zaman 2018 nie,yang hidup kat muke bumi nie kononnye hanya segelintir je manusia. Yang lainnye seeeemua diperintah oleh robot (SKYNET)!! Dan Robot2 nie akan tangkap manusia2 yang dorang dapat jumpe dan sumbatkan dalam pengkalan dorang... Wuuu,keadaannye macam hari kiamat siott!! Manusia kene kumpul ramai2 dan confirm2 untuk menghadapi mati...Manusia yang masih hidup di setiap ceruk bumi nie, akan bersatu dan mendengar arahan dari John Connor untuk berperang ngan Skynet! Kumpulan manusia yang nak berperang dengan robot nie diberi name Ressistance!!

Dalam cite nie, ade sorang lagi lelaki yang wataknya agak misteri sebab xtahu dari mana asal usulnya...Die nie adalah Marcus Wright! Bergerak ala-ala hero dalam cite nie, nak kate jahat tu xde laaa,tapi apabila ditemui oleh John Connor, rupe2nye badan die nie diperbuat drp besi (robot arr tu!) Tapi yang peliknye, die ni ade jantung...tu yang memusykilkan John Connor sama ada die nie robot @ manusia... Nasib menyebelahi Marcus Wright apabila salah sorang pompuan dalam Resistance nie percaye dengan kebaikan dalam diri die dan lepaskan die dari John Connor...

Pihak pentadbiran manusia yang berpengkalan dalam laut memberi arahan untuk semua Ressistance meletupkan seluruh pengkalan SKYNET! tapi, John Connor membantah sebab dalam pengakalan SKYNET tu masih tersimpan berjuta2 manusia yang dijadikan tahanan. Tambahan pulak , bapak John Connor dari masa silam pun ade dalam tu, Kyle Reese namenye! Kat cnie aku dah pening2 sket arr jalan cite die sebab membabitkan masa depan dan masa silam! Tapi mak die memang ade cakap dalam tape yang Kyle Reese nie adalah kunci kepada kelahiran John Connor pada masa lampau.. Kire kalau Kyle Reese nie mati dan xdapat dihantar ke zaman silam, maka xdeklah John Connor pada masa nie... macam tu la kottt...;-)

Untuk membuktikan Marcus Wright bukannya penjahat, die menawarkan diri untuk masuk ke dalam Pengkalan Skynet dan cube membebaskan Kyle Reese untuk John Connor! Patutlah Marcus Wright nie senang2 je boleh masuk pengkalan tu, rupe2nye die memang telah dicipta menjadi terminator yang cukup sempurna oleh pihak Skynet nie dengan tujuan mengumpan masuk John Connor kedalam Skynet. Memang mase tu John Connor berada dalam Skynet pon... Tapi dengan naluri kemanusiaan yang masih ade dalam diri Marcus Wright nie, die menentang Skynet dan cube membela pihak manusia, lantas membantu John Connor melawan dengan Terminator T800 mase last2 cite nie... Mase nie ARNOLD SCHWARZENEGGER ade laaa jadi pelakon tambahan kejap! hehehe....=))

Pengakhiran adalah amat baik,tapi xleh diceritakan! hehehe....=) kene tengok sendiri di mana STAR (budak pompuan berambut kerinting) memainkan peranan membantu dalam memusnahkan SKYNET nie...=)) Ayat2 last dalam filem nie cakap SKYNET dah cukup kuat mase tu walaupun dimusnahkan... ayat macam nak ade cite Terminator lagi jek lepas nie...! Hmmm,xtawulah!! =p!!

................................................

Cite pasal filem abes kat ctu je ye, nie cite pasal laen plak! hehehe... Mase tengok cite nie, aku kuwa overnyte ngan member2 aku sebenarnye... Waaa, best gile2 ahh kuwa enjoy ngan dorang! Lepak lewat2 malam same2...pegi ctu, pegi cnie...=) Penutup sem yang amat baik lah bagi aku!! Epol, Mozart, Adek, Emmy, aku mesti rindu gile2 kat korang mase cuti 3 minggu neh!! mase aku tulis blog nie pon aku teringat sangat2 mase kite lepak same2 malam tu, padahal bende tu baru semalam jek!! Malam kang baru aku betolak balik kampung naik bas... Niesa, xbest arr ko xdapat lepak same ngan kitorang malam tu... laen kali eyh! Aku saaaaayang K.A.M.i!!

Monday, May 25, 2009

Film Review : Angels & Demons


Huuu,dah lame xreview pasal filem... bukan ape,malas arr nak menulis dis lately... membace je byk coz skang musim exam! hahaha... ayat nak poyo jek! =)

Tajuk filem kali nie, ANGELS and DEMONS! wuhh,macam cite hantu jek! hehehe... Cerita yang sempat lagi kami tonton walaupun budak2 lain sebok mengulangkaji nie memang buatkan kami rase berbaloi ahh abeskan duet beli tiket wayang! hehehe... Cite nie memang best arr walaupun hakikatnye xberape minat filem2 jenis camnie... Filem yg dilabelkan 18PL nie sebenarnye sekuen daripade filem THE DA VINCCI CODE. Tapi aku xtengok pun cite da vncci code tu..

Jangan risau,even korang x tengok da vincci code tu pun korang dapat tangkap cite nie mcm mane... xsusah sangat pun utk difikirkan... just tengok sampai habis,nanti korang akan faham arr.. Cume cite nie kearah kegamaan sket arr... byk kosa kata Kristian yg kite xpenah dengar digunakan...=)

Cite ni kisah satu pertubuhan bawah tanah yang sangat berpengaruh pada zaman dulu yang nak sebarkan balik ajaran die pada zaman nie... kumpulan Illuminati namenye! Kumpulan nie dengar khabarnye nak membalas dendam dorang yang dulu nie dan cube mempengaruhi penganut2 Katolik kat dunie ni ikot ajaran dorang..

Orang2 Illuminati nie sebenarnye dah lame jadi "orang dalam" kat gereja besar Vertican nie cume xdek orang yang tau je.. Dengan adenye "org dalam" nie,maka mudahlah mereka mempengaruhi penganut2 Katolik nie hingga melantik salah seorang daripada Illuminati nie jadi pemimpin Katolik yg terbesar satu dunie! Selain tu, ade sorang pembunuh upahan telah diupah untuk menculik 4 orang Kardinal yang berpotensi besar untuk menjadi Pope dan membunuh mereka sorang demi sorang! Prof Langdon (Tom Hanks) akan menyelesaikan segala klue2 yang diberikan oleh pmbunuh nie utk menyekat pmbunuhan kardinal2 nie...

Last skali Prof nie kene carik kat mane pmbunuh upahan nie sembunyikan 1 bom yang sangat kuat dan berpotensi meletupkan setengah daripada Rome tu! Dah nak abes nie, barulah terjawab siape sebenarnye "orang dalam" pihak Illuminati yang dah lame ade kat Vertican tu... Sure korang xanggap langsung si dia tu lah yang jahat sebenarnyeee...=)) hehehe... wat saspen jek! Tengok eyh,jangan xtengok! Cite nie telah direkemenkan oleh beberape org kawan aku dan aku pun mmerekemenkan kpd korang gak...! serious best! Chowww...=)